Kalite Yönetim Birimi
27 Ağustos 2018

Tüm 112 birimlerindeki çalışmaların kalite standartlarına uygunluğunu kontrol edilmesi çalışmalarını yürütür.

KALİTE BİRİMİNİN GÖREVLERİ

· 112 SKS (Sağlıkta kalite standartları)  çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.

· Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını bir üst yönetim ile değerlendirir.

· Öz değerlendirmeleri (Kalite ön denetimleri)  yönetir.

· Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirir.

· Kalite Yönetim sitemi ile ilgili dokümanların (Prosedür, Talimat, Form ve Listeler vb.) yayınlanması, güncellenmesi, sürekli kullanılır olması ve kontrolünü sağlar.

· Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetimle görüş alış-verişinde bulunur.

· Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize eder.

· Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan 112 Sağlıkta kalite standartları ile ilgili güncellemeleri ve değişiklikleri takip eder, gerekli çalışmaları başlatır.

· Kalitenin arttırılması ve korunması yönünde kalite yönetim sistemi içerisinde belirlenen görevlerini yerine getirir.

· Kalite yönetim sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.

· Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını sağlar.

· Revizyon görmüş dokümanların birimlerde kullanımını engelleyerek, yeni hazırlanan revizyon numarasıyla birimlerde kullanımı sağlar.

· Çalışan hakları güvenliği ve eğitim komitelerinde yer alarak yürütülen çalışmalarda görev alır.

· Kalite Yönetim Birimi ile ilgili istatistiki çalışmaları yapar ve belirlenen indikatörlerin takibini sağlar.

· İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Ambulans Servisi Başhekimi tarafından verilen diğer görevlerin yürütülmesinden sorumludur.