Sağlık Bakanlığının yeni yayımladığı "Acil Servis" Genelgesinin, kamuoyunda memnuniyetle karşılandığını ve uygulamanın ilk günden itibaren hem hastane personeline hem de vatandaşlara olumlu şekilde yansıdığını söyleyen Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Serhat Korkmaz, uygulamanın yanlış anlaşılmamasını da istedi.
Bu yeni uygulamanın, "gündüz mesai saatlerindeki poliklinik hizmetinin, gece saatlerindeki devamı bir uygulama olmadığını" belirten Sağlık Müdürü Korkmaz, "Bakanlığımızın yayımladığı bu genelge, özellikle ayaktan başvuru yapılan Acil Servis vak'alarında, tek bir noktaya olan yığılma sorununu KBB, Dâhiliye, Çocuk Hastalıkları, Ortopedi gibi uzmanlıklara paylaştırarak hem hastanın bekleme süresini kısaltmayı hem de daha detaylı ve kaliteli sağlık hizmeti almasını hedefleyen bir uygulamadır." dedi.
Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Serhat Korkmaz konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
"Malumunuz olduğu üzere, Bakanlığımız 2 hafta önce bir genelge yayımlayarak Acil Servislerde yeni bir uygulamanın başladığını duyurdu.
2014 yılında Acil Servislerde "Renkli Alan" uygulamasına geçilmiş ve Acil Servise giriş yapan hastalarımız Kırmızı, Sarı ve Yeşil Alan olarak üç ayrı kategoride değerlendirmeye alınmaya başlanmıştı.
Kırmızı ve Sarı Alanlar travma, elektrik çarpması, felç, inme, zehirlenme, yüksekten düşme, kalp krizi gibi yüksek öncelikli ve ilk müdahale hakkına sahip vak'aları kapsıyorken Yeşil Alan ise ayaktan başvuran, genel durumu itibariyle ayaktan tedavisi sağlanabilecek sağlık sorunları bulunan hastalar için hizmet veriyor; bu üç alana da tek bir noktada "Acil Hekimlerimiz ve Acil Uzmanlarımız" bakmak durumunda kalıyorlardı.
Şimdi bu uygulamayı daha da derinleştirerek "Yeşil Alan 2" uygulamasına geçtik.
Acil Servise başvurmak durumunda kalan hastalarımız yine durumu ağır ise Kırmızı ve Sarı Alanda öncelikli konumdayken Yeşil Alanda bakılması gereken hastalarımız da KBB, Dâhiliye, Çocuk Hastalıkları, Ortopedi gibi hastalığıyla ilgili branşlarda tedavilerini olabilecekler.
Mesela gece saatlerinde normal dışı bir boğaz ağrısı çeken bir vatandaşımız, Acil Servise müracaat ettiği zaman kendisi hemen "Yeşil Alan 2" hastası olarak tanımlanarak Acil Servis KBB'de görev yapan uzmanımıza yönlendirilecek, böylelikle hem kendisi uzun süre beklememiş hem uzmanından detaylı sağlık hizmeti almış olacak.
Daha öncesinde acile başvuran KBB, Dâhiliye, Çocuk Hastalıkları, Ortopedi gibi branşlardaki vak'aların muayenesi tek bir noktadan yapılırken yeni uygulama "Yeşil Alan 2" ile artık 4 ayrı noktada yapılacak. Böylelikle Acil Uzman ve Hekimlerimizin iş yükü azalırken hastalarımızın da bekleme süresi azalmış, muayene süreci de daha etkin, detaylı ve kaliteli bir hâle gelmiş olacak.
Vatandaşlarımızın bu ayrıntıyı bilmesini, yeni "Yeşil Alan 2" uygulamasını normal bir poliklinik hizmeti olarak görmemesini, Acil Servise ayaktan müracaat eden hastaların daha hızlı ve kaliteli bir hizmet almasını sağlayan bir işleyiş olarak görmelerini rica ediyoruz."
31 Ocak 2018 tarihine yayımlanan Acil Servis Genelgesi ile tüm Türkiye'de Devlet Hastaneleri bu yeni işleyişe göre düzenlemeler yapmaya başlarken Afyonkarahisar Devlet Hastanesi de geçtiğimiz Cuma günü (9 Şubat 2018) bu yeni sistemi uygulamaya geçirmişti.